Etter den russiske invasjonen i Ukraina, åpnet Fifa for at spillere i russiske klubber kunne suspendere kontrakten. Botheim valgte å terminere sin. Han var første utlending i russisk fotball som gjorde det. Da Krasnodar anket saken inn for Fifa, argumenterte Botheims støttespillere med artikkel 14 i Fifas regelverk om overganger, der det står at en kontrakt kan termineres uten konsekvenser når det foreligger saklig grunn.
Viking FK - VG
((LIVE HD!!!)) Brøndby mot Viking på online 10 februar 2023
Tripic advarer: - Det skal ikke være sånnKLAR TALE: Vikings Zlatko Tripic kommer med en advarsel etter eliteseriekampen mellom Viking og Vålerenga på SR-bank arena. Foto: Carina Johansen / NTB Foto: Carina Johansen Viking-profilen Zlatko Tripic hyller nysigneringen Naatan Skyttä, men kommer samtidig med en advarsel til sine lagkamerater. Viking solgte Sebastian Sebulonsen til Brøndby og toppscorer Veton Berisha til Hammarby i sommer. Lørdag ble det også klart at Samuel Fridjonsson er solgt til gresk fotball. Gjennom hele sommervinduet har Viking jaktet på erstattere, og før helgen kom finske Naatan Skyttä på lån ut sesongen fra franske Toulouse.
Bell har ett år igjen av kontrakten med siddisene, og skal ha blitt lovet at klubben ikke vil stille seg i veien om det rette tilbudet dukker opp. Det samme var tilfellet med både Zlatko Tripic og Veton Berisha da de forlot Viking forrige gang de var i klubben. Bell kommer fra en kjempesesong i mørkeblått, hvor han bidro sterkt til at klubben havnet på 3.
Brøndby-supportere amok i Trondheim<p><strong>TRONDHEIM:</strong> Fotballpøbler arrestert etter politiaksjon i sentrum. </p><p><strong>WEB-TV: <a href="/webtv/? id=90864&autoplay=1" target="_blank">Her blir de pågrepet</a></strong></p>aksjonFERDIG02. 10. 2008 09:59Oppdatert 21. 05. 2013 19:2126 fotballpøbler fra Brøndby er pågrepet etter å ha gått amok på Viking hotell i natt. Politiet har beslaglagt narkotika og store mengder drikkevarer.
Ny vending: Bell selges til dansk storklubb - Eurosport
Ny vending: Bell selges til dansk storklubbSe Eliteserien på discovery+! Mandag kveld kom den danske storklubben Brøndby med et konkret bud på Vikings playmaker. Etter at Discovery først fikk opplyst at budet var avslått og at prislappen skremte Brøndby, fortsatte klubbene å forhandle utover kvelden. Like før klokken 23 kom beskjeden om at Bell var solgt. EliteserienKlubblegenden klar for nytt Eliteserie-eventyr14 TIMER SIDENDet var Aftenbladet som var først ute med å omtale at overgangen var et faktum. Kort tid etter ble overgangen bekreftet av den danske klubben. Han har skrevet under på en kontrakt som varer i 4, 5 år.
Viking
Så får vi se senere hvordan karrieren min blir i fortsettelsen, slår han nøktern fast. Mandag blir angriperen Sander Svendsen, som har en fortid i klubber som Molde, Hammarby, Brann, Odd og nå sist danske OB, presentert som ny Viking-spiller. Det gleder Tripic. – Konkurranse på laget er viktig. Alle må kjenne på at «min plass på laget ikke er sikker». Det må jobbes steinhardt på trening. Og at vi trenger forsterkninger, det er ingen hemmelighet, fastslår han. – Mange grunner til at det ikke stemmerEtter en solid start på sesongen, hvor det ble snakket om at Viking var en av gullkandidatene i årets Eliteserie, er blåtrøyene i Stavanger nå inne i en nedadgående formkurve. Laget har tapt to av sine tre siste kamper i Eliteserien, og forrige uke røk drømmen om gruppespill i Conference Leage etter 3-4-tap sammenlagt mot FCSB. – Det er sikkert mange grunner til at det ikke stemmer helt nå.
– Brøndby er en utrolig spennende mulighet for meg. Etter et par år i Viking føler jeg meg klar til å ta det neste steget. Jeg har lært mye i min tid i Viking, og jeg vil gjerne takke alle i klubben for min tid i Viking, sier Bell til klubbens hjemmesider. Bell har vært strålende på midten for et Viking-lag som har imponert stort de siste sesongene. Da Discovery-ekspert Joacim Jonsson kåret Eliteseriens 50 beste spillere rundt juletider, kom han på femteplass. Les også: Kåring av Eliteserien beste spillere: Dette er topp 10«Bell blir bedre og bedre for hver eneste dag.
Tripic: – Det skal ikke være sånnVikings kaptein Zlatko Tripic mener også 20-åringen gjorde en strålende innsats. Samtidig mener den rutinerte profilen også at Skyttäs prestasjoner bør være en vekker for de øvrige spillerne på laget. – Jeg har høye forventninger, han er kjempegod og viste frem veldig mye mot Vålerenga. Det er akkurat det vi trenger. Folk som kommer inn med masse energi, sier Tripic til TV 2, og fortsetter:– Men det skal ikke være sånn. At en helt ny kommer inn og i mitt hode var lagets beste. Det bør smitte over på oss andre.
[SPORT**] Brøndby Viking 10 februar 2023 | סיפור מסע יורם טויטו
– Vikings kaptein Zlatko Tripic mente du var lagets beste? – Vel. Jeg mener jeg spilte helt ok. Det er mye jeg kan forbedre meg på. Jeg kan gjøre små ting bedre og få mer assist og mål. En helt ok kamp, men jeg kan bedre, oppsummerer 20-åringen, som har høye ambisjoner for sin videre karriere. – Målet mitt på sikt er å spille for en Champions League-klubb, men nå er fokuset mitt å spille her i Viking for resten av sesongen.
Brøndby knuste FC København7. februar 2023 kl. 20:40 Botheim fikk medhold mot Krasnodar – hadde rett til å terminere kontrakten Erik Botheim ble klaget inn for Fifa etter at han terminerte kontrakten med russiske Krasnodar. Nå har han fått fullt medhold i Fifas konfliktråd, melder VG. Botheim ble rett før jul i 2021 solgt fra Bodø/Glimt til Krasnodar. Han ble da den dyreste spiller som er solgt fra en norsk klubb.
20-åringen gikk rett inn i Vikings startoppstilling i 1-2-tapet mot Vålerenga, etter kun én lett treningsøkt med sine nye lagkamerater. Selv om den offensive midtbanespilleren ikke kunne forhindre at Viking gikk på en smell på hjemmebane mot det store formlaget i Eliteserien, roses unggutten for sine prestasjoner.
Har diktert kampene fra sin midtbaneposisjon med en herlig høyrefot. God til å lese spillet og vinner mye defensivt, men han flytter ikke beina like raskt som Berg. Derfor er han et par plasseringer bak Glimt-spilleren. » var begrunnelsen og sammenligningen med vinneren av kåringen. Spilleren fra New Zealand, som er født i engelske Bristol, kom til klubben etter blant annet å ha imponert i U20-VM mot blant annet Norge.
– Naatan gjør en veldig god kamp. Han har akkurat kommet hit til landet, og kan nesten ikke navnet på noen av lagkameratene, men vi hev ham utpå og han kom veldig godt fra det. Han er en veldig god fotballspiller, kreativ og har akkurat den innsatsen i spillestilen som vi ønsker. Når han blir bedre kjent med spillerne og får bedre relasjoner, så blir han en meget bra forsterkning for oss, roser Viking-trener Morten Jensen om finnen som fikk sin Viking-debut kun drøye 48 timer etter at han landet i Stavanger.
15-20 politibetjenter var med på aksjonen. Danskene var beruset da de ble pågrepet. Pøblene ble lagt i jern på hotellrommene og ført ut av hotellet. Det skal være snakk om danske casuals, og de hadde ikke på seg Brøndby-effekter, men danske flagg. De skal ikke ha laget bråk ved pågripelsene. Brutale angrep på uskyldige fotballsupportere, casulals, ødelagte togvogner og arrestasjoner. Bare i år har Brøndby-tilhengerne vært involvert i flere stygge episoder i Danmark. Nå har de kommet til Norge. Ba om hjelpIfølge øyenvitner skal danskene ha kastet kleshengere og andre objekter ut av vinduet også i går.
Vikingsupporterne står samlet på søndag - TV Vest
For et par år siden spilte de på Vikings rekruttlag. Nå herjer de
Brøndby Fotball Kvinner - altomfotball.no
Hotelletansatte skal ha klaget over bråk og hotellrommene skal ha blitt rasert gjennom hele natten. Fansen skal også ha urinert i hotellkorridorene. Hotellansatte ba om hjelp fra politiet for å fjerne uromakerne. — For å si det på godt norsk så oppfører de seg ikke som vi ønsker. De er beruset og forstyrrer folk, sier Håvard Simonsen, operasjonsleder i Sør-Trøndelag politidistrikt til adressa. no. Ifølge politiet på stedet skal pøblene holdes i arresten i alle fall til etter kampen er ferdig. Les også:Konan takker konaMyggen demper forventningenePolitiet følger supporterneAllerede for to dager siden ble fire fans arrestert. Supporterne ble møtt av politiet da de ankom Trondheim Sentralstasjon med tog. Fire av disse ble pågrepet på stedet, mistenkt for å være i besittelse av narkotika. - 15-16 danske fotballfans ble stanset i slusa på Sentralstasjonen av politiet.
Brøndby knuste FC København – NRK Fotball
– Det har vært en lang reise fra mars i fjor. Det har vært mye jobb rundt det juridiske og ganske høye kostnader forbundet med saken. De beste advokatene i England rundt fotballjus har vært koblet på, så det er stor glede knyttet til denne kjennelsen, sier Jørgen Ingebrigtsen i Botheims agentselskap til VG.
Vi er nødt til å heve oss hver enkelt, sier han. RETT INN PÅ LAGET: Vikings Naatan Skyttä og Vålerengas Torgeir Børven under eliteseriekampen mellom Viking og Vålerenga på SR-bank arena. – Målet er å spille for en Champions League-klubbSkyttä, som har landskamper både for Finlands U17, U19 og U21-landslag, er glad for å ha kommet til Viking. – Det føltes veldig godt å få debuten og å spille på hjemmebane. Fansen var veldig, veldig gode. Jeg er åpenbart skuffet over resultatet, men glad for å få mine første minutter, sier han til TV 2.
Heggheim scoret sitt første mål på toppnivå - ble matchvinner
Aftenbladet sender Vikings kamper i Europa - adressa.no